zaterdag 11 december 2010

Sinterklaas cadeautjes

De goedheilige man is weer in het land en dat vieren we ieder jaar op het werk. We kopen cadeautjes en spelen dan het Sinterklaas spel. Hilarisch!!! We beginnen allemaal heel eerlijk maar gedurende het spel slaat de hebberigheid toe en veranderen we in pakjesmonsters. Er werden dealtjes geloten, pakjes onder de tafel gehouden, kortom...Chaos! En dat voor cadeautjes van maar een paar euri. Hahahaha...Maar allemaal onder een optimale sfeer en uiteindelijk gaat er niemand zonder een pakje naar huis. Zo zijn we ook wel weer.  Ik heb besloten om dit jaar cadeautjes te maken. Wel allemaal dingetjes voor gekocht maar niks ging kant en klaar de deur uit zonder gecostumized te zijn. Hieronder mijn eerste creatie.


Het houten hart komt van de Xenos, het vilten hartje van de Hema, en ik heb er kralen bij gekocht en een stuk zeep aan gehangen. De kralen kocht ik bij Lazuli en de zeep bij The Soap Story, beide in Delft. Je kunt niet alle soorten zeep ervoor gebruiken want die zijn dermate hard dat je er niet doorheen komt. Dit is speciale zeep van normaal formaat en ik heb het in blokjes gesneden. Het ruikt heerlijk naar cocos.


Ook dit hartje komt van de Xenos en is een slag groter dan de vorige. Het kleine hartje van takjes komt ook van de Xenos maar dan met rood geblokte lint eraan. Die heb ik eraf gehaald en voorzien van een zwart wit geblokte lint. Ik vind die kleuren combinatie van khaki kleur met zwart/ wit erg mooi. Eerder heb ik ook een tas gepimpt in dezelfde kleuren. Verder zelf op het hart geschreven met een permanente marker. Ook dit hart werd weer voorzien van kralen. Ook de zeepketting hieronder heb ik gemaakt. Ik wilde dit al heel lang een keer doen maar kreeg nu de juiste inspiratie.



Dit zijn niet allemaal mijn eigen ideeen hoor. Ik was vorige week naar de beurs in Rijswijk en daar was een kraampje waar twee dames hun leuke creaties te koop aanboden. Hun webwinkel heet make2give. Hieronder zie je de spulletjes die ik bij hen gekocht heb.
Toen ik een paar dagen later de Xenos inliep en deze hartjes vond, was het idee om de originelen te liften al gauw geboren. Ik vind ze erg leuk geworden.



2 opmerkingen:

Judith zei

Hallo Nathaly,
Ook al zijn het misschien niet je eigen ideeën, jij hebt er toch een eigen draai aan gegeven. Helemaal mijn smaak zo (misschien voor in ons huis een andere kleur lint, maar verder zou alles zo passen (-:!)
Gezellige cadeautjes zo!
Fijn weekend, groetjes, Judith

Natasja zei

Het ziet er zeker super uit !
Hele mooie cadeautjes, en wie weet..., gebruik ik ze voor de kerst !!

Groetjes, Natasja.