zondag 18 april 2010

Naaimachine....Grrr!!!

Speciaal voor het scrappen heb ik een tijd geleden een nieuwe naaimachine aangeschaft. Dat apparaat is voor mij echt Chinees. Ik begrijp het niet, heb er geen feeling voor waardoor ik aarzel om het te gebruiken. Nou staat het ook niet 'startklaar' maar weggestopt onder m'n bureau in een doos. En wil je het makkelijker gebruiken dan moet ie klaar staan.


En daar staat ie dan!
Gisteren besloot ik dus om het onder m'n bureau vandaan te halen en het permanent te installeren. Ik had wel zoiets van: 'het zal wel niet lukken'. Maar als je zo denkt dan gebeurt het ook dus ik ging vol goede moed verder. Hoe ging het ook alweer met de bovendraad? Yes! Gelukt. Ik wil zigzag...Yep! Ook dat ging goed. Ik was net een minuut bezig toen het ermee ophield. Shit, dacht ik. Na even mijn deskundige ogen over het apparaat te hebben laten glijden kwam ik erachter dat de spoel leeg was...Slik! Maar gewapend met m'n boekje heb ik ook dat opgelost!! Nou, ik was zo trots op mezelf. Dus ik ging vrolijk verder. Althans, dat hoopte ik. Maar niks was minder waar. Wat ik ook deed, het apparaat deed niks meer. Er kwam een geluid uit alsof het blokkeerde. Weer boekje geraadpleegd maar er was geen beweging in de handwiel te krijgen. Ik was wel een uur bezig met dat ding terwijl ik maar een zigzag steekje van 10 centimeter wilde maken. Jeetje, wat baalde ik. Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden. Er staat nu een gloednieuwe naaimachine geinstalleerd, gebruiksklaar en al...alleen doet ie het niet! Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: