maandag 13 augustus 2012

Terug van een heerlijke vakantie

We zijn vers terug van bijna een maand op Curaçao te hebben doorgebracht. Ik was weer op familiebezoek en heb mijn vader en lieve oma weer gezien. Dat doet een mens toch goed. Maar afscheid nemen blijft moeilijk; na al die jaren went het nog steeds niet. Het landen en opstijgen van dat eilandje is en blijft een emotioneel gebeuren.
Wat ik als kiespijn kan missen is die niets ontzienende, overuren draaiende zon. Ik hoor jullie al denken: "die is gek"! Maar het was gemiddeld 34 graden en 's middags trilt de lucht van de verzengende hitte. Het leven begint er vroeg om te kunnen profiteren van de koele ochtenden. Zelfs de nachten koelen nauwelijks af. Maar dat zorgt wel voor zwoele tropische avonden. Heerlijk! Hierbij een collage van kiekjes die we genomen hebben.


Zoals ik zei was het heerlijk om mijn familie weer te zien. Ik heb veel tijd doorgebracht met mijn omaatje van 87 jaar en koester die momenten. Ik ben van plan om een boek van haar leven te maken en we hebben uren doorgebracht pratend over haar jeugd en jonge jaren. Ik ben met haar het eiland overgereden om de plekken en huizen uit haar jeugd op te zoeken en daar foto's van te maken. Ik hou jullie zeker op de hoogte van de ontwikkelingen.

                                                           

22 opmerkingen:

Els zei

Wat heerlijk Nathaly dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad samen met je oma van 87 jaar. Zo lief dat je die momenten gekoesterd hebt en dat je daar en boek van gaat maken. De foto's zijn prachtig en geven mij een warm gevoel. Groetjes Els

Colinda zei

Welkom thuis!! Wat een schitterende foto's! Mooi dat je zo'n boek wil maken over je oma, je bent een lieverd!!! Dikke knuffel, Colinda

Patricia zei

Hoi Nathaly,

Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. Lief wat je schrijft over je oma. Ik kreeg hier kippenvel van. Rot voor je dat je hen zo vaak moet missen. Dan is zo'n boekje wel super leuk om te maken en blijft de herinnering aan alle bezoekjes hoog.
Je foto's zijn overig prachtig.
Groetjes Patricia

Irene zei

Dat klinkt allemaal heerlijk Nathaly en zo ziet het er ook uit! Vooral the quality time met je Oma vind ik geweldig, wat zullen jullie van elkaar en alle verhalen/herinneringen hebben genoten en als je dat straks gaat vastleggen in een boek......schitterend!!!!
Wij hebebn 4 jaar in de tropen gewoond, mijn man vond het dolletjes maar voor mij waren het echt bloedhete tropen jaren!!! Grappig dat jij het inmiddels ook zo ervaart.........hier dromen we er van maar als je er midden in zit is het echt vermoeiend n zonder airco trek je het bijna niet!!

Liefs, Irene

Marrie zei

Hallo Nathaly,

Wat leuk dat je zo fijne vakantie heb gehad en je familie weer heb gezien.
En wat een te gek idee om een boek over je oma te maken de foto's zijn prachtig ik ben benieuwd naar de rest.

Lieve groetjes Marrie

Unknown zei

Oh Nathaly, dat is zo herkenbaar, als je je familie dan weer moet achterlaten na zulke dierbare momenten te hebben gehad samen... dat heb ik met mijn familie uit Indonesië nl. Maar het is goed te weten dat jullie erg van elkaars gezelschap hebben genoten! Misschien ben je mijn zus en haar gezin op dit prachtige eiland nog wel tegen gekomen ha ha ha, die zat er nl. ook! Groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.com

Jeannette zei

Meis, helemaal geweldig zoals dat eruit ziet en als ik dat zo lees voel ik helemaal met je mee, fijn dat je zo goed met je oma hebt kunnen praten en van het samenzijn hebt kunnen genieten en zo'n boek maken, ik zeg DOEN, groetjes, Jeannette

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Heerlijk moet het daar geweest zijn. Gezellig samen met je familie. PRachtige foto's, ze komen uit een sprookje lijkt het.

Marjan zei

Fijn zulke momenten met je oma. Je hebt haar vast een geweldige tijd gegeven op deze manier. Je hebt prachtige foto's gemaakt!

Nancy zei

Your photos are incredibly beautiful, Nathaly! How wonderful that you had the opportunity to spend that time with your family creating some new memories and remembering old ones!...Nancy :o)

Helga Teunissen zei

Wat zul je een fijne tijd gehad hebben, en wat zal dan inderdaad het afscheid nemen weer moeilijk zijn....Maar ik ben wel blij dat je weer terug bent, ik wacht met smart op nieuwe creaties van je :-)

Scrapcreaties Mirande zei

Wauw Nathaly, wat heb jij een mooie vakantiefoto's. Leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt gehad samen met je oma. Het lijkt me zo bijzonder om nog een oma te hebben en er allerlei leuke dingen mee te kunnen doen.
Ik ben erg benieuwd naar het levensboek wat je voor oma gaat maken, heel leuk idee en het wordt vast een prachtig boek dat ik echt een klusje voor jou. Veel succes ermee.
Groetjes Mirande

Christa zei

Hoi Nathaly , zo te lezen heb je het goed naar je zin gehad .... ondanks de hitte. Mooie foto-collage trouwens. En wat gaaf dat je een foto-album over je oma gaat maken. Liefs , Christa.

Yolanda zei

Hoi Nathaly, wat een prachtige foto-collage heb je gemaakt. Altijd jammer he dat vakanties zo voorbij zijn. Maar het geeft je wel weer mooie herinneringen moet je dan maar denken. En dat is ook veel waard. Nog heel erg bedankt voor je reactie op mijn blog, altijd leuk om weer te lezen. Groetjes, Yolanda

cvanholstein zei

Hey, Miss Pepper, welkom terug!
Mooie foto's laat je zien, klinkt als een mooie zomer.
Goed idee dat boek, en scrappagina's als illustraties?? ;)
xxx, C

Unknown zei

Prachtige foto's heb je gemaakt en heerlijke genoten van je vakantie.
Leuk idee om een album te maken over je oma.
fijn weekend groetjes,Lean

Ju@nita zei

Hey Nathaly,

Lang niets gehoord,kon toch ook niet weten dat je lekker in Curacao was?Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met oma,en nog gaver dat je een boek over haar leven gaat maken,toppie meid.Leuk dat je een berichtje op mijn blog hebt achtergelaten.Heb trouwens voor het eerst een prijs bij het kreateja team gewonnen met mijn tilda scooter kaartje.Kijk maar op hun blog.Verder alles goed?Met mij gaat alles prima.

lieve groetjes Juanita

José zei

Wat een mooie fotocollage. Ik kan me zo voorstellen hoe moeilijk het is om weer afscheid te nemen van je familie. Het is nou niet echt naast de deur he. Wat een prachtig plan om een boek te gaan schrijven over je oma.

Maria zei

Hi there Nataly

Thank you for your visit to my blog and your lovely comment on my work. We are also very excited that we will soon be able to have you join us with Stampin' Up from the Netherlands.
Beautiful pictures from your family holiday and love your work also.

Yvonne zei

Wat heerlijk dat je een maand op Curaçao bent geweest en je familie hebt bezocht. Wat is het een mooi eiland! Leuk dat je een boek over het leven van je oma gaat schrijven. Heel bijzonder. Groetjes, Yvonne

Corine van der Zee zei

Wat fijn dat je er weer bent en wat een prachtige vakantie kiekjes! Heerlijk dat je nog zo kan genieten van je oma....koester die momenten! Veel plezier en succes met het maken van je boek over het leven van je oma, wordt vast en zeker een prachtig verhaal.

Lieve groetjes,

Corine

anita01 zei

Hai vakantie gangster...

Och dat heet zonovergoten, een zalig gevoel...hou lang vast, minstens tot de lente komt....dan even afzien en daarna vakantie 1213...;o)
Heerlijk je foto's hoor...

Warme groetjes,
Anita